Pages

Friday, November 26, 2010

Bapak Ketupat

Haaaa? bapak ketupat? apa tu, bole makan ker?
Haaaa.... jangan terkejut. ketupatpun ada bapak tau. bapak dia besar ooooo...
Kenapa, x percaya? tngok gambar ni.
Cuba tngok betul-betul. yang diatas tu adalah ketupat saiz biasa dan dibawah tu bapak ketupat tu. saiz dia pergh! kalau makan mau kenyang macam makan sepinggan nasi kandaq. Amacam terkejut x?
Ketupat ni Tuan Penasihat jumpa masa balik kampung untuk raya haji aritu, Kat rumah nenek orang rumah Tuan Penasihat. Al kisahnya boleh terhasil bapak ketupat tu macam ni. Masa tengah balut ketupat, tiba-tiba daun palas habis, tinggal sikit jer. Pulut pulak banyak lagi. Jadi nak di jimatkan daun yang masih ada sikit lagi tu, maka dibungkus la banyak-banyak pulut yang tinggal dalam satu daun. Maka terhasillah Bapak ketupat ni. Mula-mula terkejut + takut gak Tuan Penasihat nak makan ketupat tu. Tapi bila nenek orang rumah Tuan Penasihat beriya-iya sangat suruh makan, maka di jamah la jugak. Sedap rupanyer..
Lain kali kalau nak try tukar fesyan ketupat untuk raya tahun depan, bole ler cuba buat bapak ketupat ni.
cuba jangan x cuba.

9 comments:

Belalang Hijau said... BALAS

tu dia...
bapak punya bapak ketupat tuh...
hahaha

Tuan Penasihat said... BALAS

tu la dia..
bapak kepada bapak kepada bapak dia pun
x pernah makan bapak ketupat macam ni.
bapak kepada bapak kepada bapak bapak dia
pun x pernah jugak.

Pink Pearl Lady said... BALAS

haaaa....
besarnya ketupat nanti raya tahun depan blh cuba buat......

rieyana ynn said... BALAS

wahh....bapak ketupat....ahaks...;d

Tuan Penasihat said... BALAS

betul rieyana ynn, besar punya! kenapa x percaya?

apezs shah said... BALAS

wah bapak ada mana mak dia hehe...;)

i follow u..;)

Tuan Penasihat said... BALAS

apezs shah nak tau mana mak dia? tunggu entri baru nnti. haaaaa betul ada mak jugak tarak tipu punya.

MiZ Rayy said... BALAS

besaqnya ketupat... lpas nie ada2 spa2 nk buat contest saiz ketupat x..? raya nanti nak carik daun palas2 besaq2 nk buat ketupat besaq gak laa... hahaa...

Tuan Penasihat said... BALAS

MiZ kalau nak besaq lg jangan pakai dain palas,
pakai kain guni beras.
tapi kalau nk cantik pakai daun judi. cantik warna warni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...