Pages

Monday, September 12, 2011

Khutbah Terakhir Nabi Muhammad Rasulullah SAW

"Wahai Manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini."

"Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapa pun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan diatas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang."

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dan dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti nya dalam perkara-perkara kecil."

"Wahai manusia, sebagaimana kamu mempunyai hak keatas isteri kamu, mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka ke atas kamu maka mereka juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik, berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai ke dalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina."

"Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-kata ku ini, Sembahlah Allah, Dirikanlah solat lima kali sehari, Berpuasalah di Bulam Ramadan dan Tunaikanlah Zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadat Haji sekiranya kamu mampu. Ketahuilah bahawa setiap Muslim adalah bersaudara kepada Muslim yang lain.Kamu semua adalah sama, tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal soleh."

"Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggungjawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu Awasilah agar jangan sekali-kali terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaanku."

"Wahai manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesumgguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah Al-Quran dan Sunnahku."

"Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dari ku. Saksikanlah Ya Allah bahawasanya telah aku sampaikan risalah Mu kepada hamba-hamba mu."

Thursday, September 1, 2011

Selamat Hari Raya Aidil Fitri!!! & Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan!!!

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia semua.

Pertama sekali sebelum memulakan sebarang bicara, TP nak mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri. Haaaaaa tu dia... Raya ke 3 baru sempat TP nak ucapkan selamat hari raya pada semua teman-teman. Maklumlah dah lama TP tak online atau update blog ni. Last update pun masa sebelum puasa haritu. Walaupun dah sebulan tak diupdate blog ni, tapi TP terharu sangat sebab masih ada kawan-kawan yang sudi singgah blog SSK ni hampir setiap hari.

Sunday, July 31, 2011

Selamat Menyambut Ramadhan Wahai Saudara Ku.


Rasulullah saw. pernah bersabda
“Puasa dan Al-Qur’an itu akan memberikan syafaat kepada hamba di hari kiamat. Puasa akan berkata, ‘Ya Rabbi, aku telah menghalangi-nya dari makan dan syahwat, maka perkenankanlah aku memberikan syafa ‘at untuknya.’ Sedangkan Al-Qur’an akan berkata, ‘Ya Rabbi, aku telah menghalanginya dan tidur di malam hari, maka perkenankan aku memberikan syafaat untuknya. ‘Maka Allah memperkenankan keduanyamemberikan syafaat. ”
(HR. Imam Ahmad dan Ath Thabrani)


Assalamualaikum wahai semua saudara seagamaku.
Diharap semuanya dalam keadaan yang baik dan semoga sentiasa berada didalam rahmat yang maha Esa hendaknya. TP pasti ramai yang telah bersedia untuk menyambut bulan Ramadhan tahun ini yang sudah hampir menjelma. 

Thursday, July 28, 2011

Live Keputusan Kelayakkan Bola Sepak Piala Dunia: Malaysia vs Singapura (2nd legs)


Stadium Bukit Jalil, Malaysia
28 Julai 2011 @ 08.30 mlm

2nd Legs
MALAYSIA vs SINGAPURA
( 1 - 1 )
Singapura layak kepusingan ke 3 dengan agg
(4 - 6)


Terlalu bangga melihat penyokong menyanyikan lagu Negaraku sebelum perlawanan bermula.

min 57' Safee Sali!!!!!!!!!!!!
Shi Jiayi min 73'
Ahmad Fakri Sharani Kad Merah min 93'

Permainan tamat.
Seri tetapi tewas.


Juga terdapat siaran lansung di Astro Ch 801 & 817

Laporan Ringkas 1st Half

Saturday, July 23, 2011

Keputusan Kelayakkan Bola Sepak Piala Dunia: Malaysia vs Singapura (First legs)

First Legs
MALAYSIA vs SINGAPURA
( 3 - 5 )
Stadium Jalan Besar, Singapore
23 julai 2011 @ 07.30 mlm

min 1' Safee Sali (saat ke 19)
(free kick) Quili min 6'
(free kick) Alexsander Durich min 22'
Mustafiq  Fahrudin min 43'
Shin  Jaii min 46'

min 69'   Amirul Hadi
min 70' Safee Sali
Alexsander Durich 81'
Syafiq Rahim (Malaysia) kad Merah min 50'
Ismail Yunos (singapore) kad Merah min 54'. Padan muka hang dok boh orang sangat!

Sedikit ulasan perlawanan

Thursday, July 21, 2011

Live Keputusan Bola Sepak Persahabatan : Malaysia vs Chelsea

MALAYSIA vs CHELSEA
( 0 - 1 )
Stadium Nasional Bukit Jalil
21 Julai 2011
8.45 mlm

Juga boleh ikuti perlawanan ini live di Astro 801

Drogba min79'
(gol kesian)
Tamat masa panuh permainan.

Laporan ringkas separuh masa pertama

Tuesday, July 19, 2011

Overall win for Proton in NZ Rally

Proton’s Motorsports team, running the Satria Neo S2000, claimed its third successive victory in the 2011 Asia-Pacific Rally Championship (APRC) with an overall win by Chris Atkinson in the International Rally of Whangarei in New Zealand which was run this weekend.
 

Monday, July 18, 2011

Drama Band : Babak Pertama ost Juvana



Kumpulan : Drama Band
Lirik Lagu: Babak Pertama
(Juvana ost)

Saturday, July 16, 2011

Keputusan Bola Sepak Persahabatan: Malaysia VS Liverpool

MALAYSIA vs LIVERPOOL
( 3 - 6 )
Stadium Nasional Bukit Jalil
16 Julai 2011, 5.45ptg

Charlie Adam (penalti) min26'
min 43' Syafiq Rahim
David Ngog min68'
David Ngog min69'
Maxi Rodrigues min74'
min79' Safee Sali!!!!!!!!
min81' Safee Sali!!!!!!!! lagiiiiii!!!!!!
Maxi Rodriguez min91'
Dirt Kuyt min94'

Permainan tamat.

Wednesday, July 13, 2011

Keputusan Bola Sepak Persahabatan - Malaysia Vs Arsenal (13 Julai 2011)

MALAYSIA VS ARSENAL
( 0 - 4 )
Ramsey
Walcot
Vella
Rosicky

Permainan tamat.

Perkembangan Penculikkan Nazaruddin Saidin - Penculik Tutup Rundingan

‘Tiada duit, jangan datang’
MAZLINA membuat karipap untuk menyara hidup mereka sekeluarga sambil dilihat
oleh Nur Athirah di rumah mereka di Sungai Buloh semalam.

KUALA LUMPUR– Nasib seorang rakyat Malaysia, Mohd. Nazaruddin Saidin, 38, yang diculik oleh kumpulan Abu Sayaf di selatan Filipina untuk diselamatkan kian tipis apabila penculiknya sudah menutup pintu rundingan.

Tuesday, July 12, 2011

Raja Aziz Addruse Meninggal Dunia

KUALA LUMPUR: Bekas Presiden Majlis Peguam, Raja Aziz Addruse, 75, meninggal dunia di kediamannnya di ibu kota.

Tokoh peguam ini pernah menjadi Presiden Majlis Peguam sebanyak tiga kali iaitu 1976-1978, 1988-1989 dan 1992-1993.

Sumber Harian Metro Online
_________________________________________________________________
Nota tambahan: Arwah juga pernah menjadi peguam bela kepada Anwar Ibrahim semasa perbicaraan kes liwatnya pada tahun 1999.

Monday, July 11, 2011

Kemalangan Kereta Perisai ATM Dan Kereta Kebal Iswara.

Harini ada sapa sapa yang baca surat khabar tak? Laporan tentang kemalangan sebuah kereta perisai ATM dan sebuah kereta proton saga iswara yang selalu orang panggil kereta kebal tu. Kalau nak tau kebetulan TP juga melalui jalan tempat kemalangan tu berlaku kelmarin. Memang nampak agak ngeri jugaklah. Dari jauh ingatkan ada perhimpunan haram ker apa. Maklumlah sebab nampak ramai sangat tentera yang berkerumun disitu bersama sebuah kereta perisai  yang berada di tepi jalan. Dah dekat baru TP perasan ada sebuah kereta melekat di depan kereta perisai tersebut. Jadi bagai seorang wartawan, terus TP berhenti untuk snap gambar. Bukan senang nak tengok perkara macam ni berlaku.

Isu iFrame Muncul Lagi???

Salam pada semua rakan blogger dan pembaca semua.

Maaflah sekiranya isu yang TP utarakan kali ini menyentuh kepada mana mana blogger. Entri ini sebenarnya tidak berkaitan lansung dengan blogger yang sedang membongkarkan penggunaan iFrame oleh seorang blogger agak naik sekarang ni.

Sunday, July 10, 2011

Bola Sepak Persahabatan - Kelantan vs Pelita jaya

Kelantan vs Pelita Jaya
( 1 - 1 )
minit ke 70′  Izuan Solahudin
Jaya Mas Joko minit ke 8+'

Nama-nama pemain Kelantan yang bermain kesebelasan utama ialah Hadi Ubaidillah, Wan Rohaimi, Nizad Ayub, Azwan Roya, Aziz, Daudsu, Badhri Radzi, Khairan Izuan, Ramzul, Izuan dan Seorang Pemain Import.

Saturday, July 9, 2011

Perhimpunan Bersih 2.0 - Tarcapaikah Matlamatnya?

Hri ini 9 Julai 2011, pasti menjadi satu lagi tarikh yang akan diingati oleh ramai rakyat di Malaysia. Sebelum tibanya tarikh ini juga ramai yang mengharapkan tidak akan ada apa yang bakal berlaku, tetapi ada juga yang menantikannya dengan penuh berharap. Perhimpunan Bersih 2.0, begitulah yang diwar-warkan akan berlansung pada hari ini. Satu perhimpunan yang yang dirancang oleh sesetengah pihak yang kononnya begi menuntut supaya sistem Pilihan Raya di Malaysia di bersihkan.

Thursday, July 7, 2011

Bola Sepak Olimpik - Skuad Malaysia Diundi Dalam Kumpulan C

Hari ini berlansung di pejabat Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) Bukit Jalil, berlansungnya majlis undian bagi menentukan kumpulan bola sepak bagi kelayakkan Olimpik. Malaysia telah diundi bertemu pasukan gergasi Jepun, Bahrain dan Syiria.


Walaupun dipercayai laluan semakin mencabar, diharapkan skuad kandalian Ong Kim Swee ini dapat memberikan tentangan dan bermain sebaik mungkin bagi membuktikan bahawa kita juga mampu dan tidak boleh dipandang ringan.

Kes Tebusan Di Tadika - Berakhir Selamat

Hari ini kita semua dikejutkan dengan kes tebusan yang berlaku di Tadika Serikids, Taman Sungai Abong Cemerlang di Muar, Johor. Mereka yang dijadikan tebusan adalah 30 murid ditadika tersebut dan juga 4 guru yang mengajar disana. Suspek yang yang dipercayai melakukan jenayah tersebut adalah seorang lelaki yang dianggarkan berumur dalam lingkungan 30an bersenjatakan parang.

Kesemua mangsa telah dijadikan tebusan sejak pagi tadi dan hasil keberkesanan pihak Polis yang mengendalikan kejadian tersebut, kesemua mangsa telah berjaya diselamatkan petang tadi tanpa sebarang kecederaan.

Ikuti rentetan kejadian yang dikumpulkan dari laporan Berita Harian Online. Sila klik tajuk dibawah untuk membaca laporan tersebut.

Sunday, July 3, 2011

Keputusan Perlawanan Kelayakkan Piala Dunia 2014 - Malaysia vs Taiwan (Chinese Taipei)( 2nd legs )

MALAYSIA vs CHINESE TAIPE
( 2 - 3 ) 2nd legs
( 2 - 1 ) 1st legs
( 4  - 4 ) agg
Malaysia layak mengikut kalayakkan Away gol atau gol tempat lawan

Laporan ringkas 1st half
Gila gila gila gila gila.......
Tak tahu nak ulas banyak. Walaupun dapat mendahului dengan gol pertama di minit ke 8, nampaknya Malaysia sering melakukan beberapa kesilapan yang tak sepatutnya berlaku sehingga pasukan lawan dapat menyamakan jumlah gol. Tetapi sememangnya 2 gol Malaysia terhasil dari tendangan percuma yang tak terduga dan gol ini memang cantik. Tetapi harus diingat bahawa gol ini terhasil bukan dari serangan, ini tidak menunjukkan yang serangan kita berfungsi dengan baik. Tak apa kita harap pasukan kita dapat menukar corak permainan dan dapat mengawal permainan dengan lebih baik diseparuh masa kedua nanti.

Thursday, June 30, 2011

Keputusan Perlawanan Kelayakkan Piala Dunia 2014 - Malaysia vs Taiwan ( 1st legs )

Malaysia vs Taiwan
( 2 - 1 )
min 28 Syafiq Rahim
min 54 Mohd Aidil Zafuan
Cheng Po Liang min 76

Sori TP tak dapat nak bagi ulasan panjang pasal game ni, sebab TP tak dapat tengok. Tengah atas highway masa game tu start. Geram betul. TP cuma sempat tengok 4 minit masa kecederaan jer.

Tapi sempat jugaklah TP tengok yang pemain kita kelihatan hampa ketika wisel penamat ditiup. Mungkin kerana meraka gusar dengan kemenangan tipis di gelanggang sendiri. TP tahu mungkin ramai peminat yang turut hampa dengan keputusan ini. Ini kerana kita bimbang apabila tiba giliran kita bertandang ke Taiwan pula nanti.

Wednesday, June 29, 2011

Salam Dari KL

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia semua.

Tengah buat apa sekarang ni?.. Haaaa jap bagi TP teka..
Mesti la tengah dok baca posting ni kan? betoi x? Amacam pandai x TP. Sori gurau ja.

Saja ja TP nak bagi tau, TP sekarang ni dok ada d KL. Tah kat damansara kot. Ada kerja sikit. Lagi saja dok try buat posting guna fon. Maklumlah buta IT sikit TP ni. Orang lain dah guna lama dah cara ni, TP pulak baru nak belajar.

Rasanya tak lama TP kat KL ni. Habis ja kerja nak terus balik utara. Nak tengok bola Malaysia lawan Taiwan. Jangan lupa tau tengok game tu. Sama-sama kita bagi sokongan kat pasukan negara kita tu. tengok tau.

Tuesday, June 28, 2011

posting dari handfon

Saturday, June 25, 2011

Sepah Juara Final Maharaja Lawak 2011

Juara Maharaja Lawak
Naib Juara
Tempat ketiga
tempat keempat
Satu keputusan yang sangat mengejutkan namun bukanlah mustahil untuk berlaku. Tahniah diucapkan kepada Kumpulan Sepah kerana berjaya dinobatkan sebagai Juara Maharaja Lawak Astro 2011. Boleh dikatakan satu keputusan yang sukar untuk ditentukan. Ini kerana kesemua finalis memberikan persembahan yang terbaik dari mereka.

Thursday, June 23, 2011

Kelayakan Pra Olimpik - Malaysia vs Lubnan, 2nd Leg ( 23 jun 2011 )

Tahniah buat pasukan bola sapak Malaysia!

MALAYSIA vs LUBNAN
( 2 - 1 )
min 8  Mohd Irfan Fazail
min41 Wan Zack Haikal
Chadie Atie  min 63
( Tamat permainan )

Laporan ringkas separuh masa pertama
Malaysia berjaya mendahului perlawanan dengan 2 gol. Walaupun bermula agak kelam kelibut tetapi pemain Malaysia berjaya mengawal kembali perlawanan selepas jaringan gol pertama dilakukan.

Monday, June 20, 2011

Kelayakan Pra Olimpik - Malaysia vs Lubnan 19 jun 2011

MALAYSIA vs LUBNAN
( 0 - 0 )

Skuad Olimpik Malaysia telah berjaya mengikat skuad Olimpik Lubnan untuk seri tanpa jaringan dalam pertemua pertama mereka yang berlansung di Beirut pada jam 5.00 petang waktu tempatan ( 10.00 malam waktu Malaysia). Lubnan dikatakan sebelum ini sebagai pasukan pilihan dan mereka juga dikhabarkan bersyukur kerana diundi untuk bertemu Malaysia pada perlawanan ini kerana menganggap Malaysia bukanlah halangan besar buat mereka. Tetapi Malaysia telah berjaya membuktikan bahawa mereka juga tidak mudah untuk ditundukkan dan menyangkal Lubnan bertuah bertemu mereka pada perlawanan pertama ini.

Sunday, June 19, 2011

Jadual Dan Keputusan Terkini Perlawanan Pasukan Pelita Jaya Dalam Liga Super Indonesia ( ISL )


Berikut adalah jadual pusingan kedua bagi pasukan Pelita Jaya FC dalam liga super Indonesia.
Penyerang Kebangsaan Malaysia, Safee Sali telah menyertai kelab ini dan perlawanan pertamanya adalah menentang Sriwijaya FC.

  Tarikh             Masa                  Perlawanan                          Keputusan
05-03-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs Sriwijaya FC                   1 - 0
12-03-2011     08.00pm     Pelita Jaya  vs Persib Bandung               0 - 1
20-03-2011     08.00pm     Pelita Jaya vs Persisam                         0 - 1
26-03-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs Bontang FC                     2 - 1
03-04-2011     08.00pm     Pelita Jaya vs Persijap                         2 - 0
13-04-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs  Persela                          1 - 1
16-04-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs Deltras                           2 - 0
24-04-2011     08.00pm     Pelita Jaya vs Arema Indonesi               1 - 0
01-05-2011     08.00pm     Pelita Jaya vs Semen Padang                 2 - 2
28-05-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs PSPS                               0 - 1
05-06-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs Persija                            0 - 1
12-06-2011     08.00pm     Pelita Jaya vs Persiba Balikpapan            1 -1
16-06-2011     04.25pm     Pelita Jaya vs Persipura                         2 - 1
19-06-2011     06.00pm     Pelita Jaya vs Persiwa                           3 - 3

Setiap ulasan perlawanan Kelab Pelita Jaya dan perkembangan Safee Sali akan diupdate melalui ruangan komen.



Video Klip Dan Lirik Lagu - Faizal Tahir : Karma



Tauk Lagu : KARMA
Penyanyi : FAIZAL TAHIR

Saturday, June 18, 2011

Keputusan Bola Sepak Persahabatan Antarabangsa - Malaysia vs Myanmar

MALAYSIA vs MYANMAR
( 2 - 0 )

Kali ini buat pertama kalinya perlawanan persahabatan antarabangsa telah dijalankan di stadium negeri dan negeri Kelantan telah diberi penghargaan untuk menjadi tuan rumah pertemuan pasukan Malaysia menentang pasukan Myanmar.

Perlawanan yang berlansung pada jam 8.45 malam telah terganggu dengan keadaan padang yang sedikit basah dan licin akibat huan yang turun sebelum perlawanan bermula. Perlawanan yang berlansung dengan agak seimbang telah dipecahkan dengan gol pertama milik Malaysia yang dijaringkan oleh Amiru Hadi Zainal pada minit yang ke 27. Kemudian Malaysia dilihat terus manguasai perlawanan sehingga tamat separuh masa pertama.

Maharaja Lawak Minggu Ke 12 - R2 Tersingkir Lagi

Hanya tinggal satu langkah saja lagi untuk ke gelanggang akhir Maharaja Lawak. Setiap peserta yang masih bersaing berusaha memberikan persembahan yang terbaik bagi memastikan slot final nanti milik mereka. Persembahan pertama dimulakan dengan kumpulan Sepah, kemudian Nabil, R2, Jozan dan Jambu.

Setiap peserta diberikan dua tugasan pada minggu ini yang diadakan di Johor. Persembahan pertama bertema bebas dan persembahan kedua pula peserta dikehendaki membuat persembahan dengan pelawak jemputan mereka. Kumpulan jambu telah menjemput Yasin, Nabil pula telah menjemput Bob KU2. Kumpulan R2 telah mengundang Ali Mamak bagi memeriahkan persembahan mereka. Linda On yang muncul bersama Jozan tidak menghampakan, gandingan mereka berjaya mendapat sorakan gemuruh dari penonton. Akhir sekali Achong pula menjadi pihan Jambu untuk membuat persembahan bersama mereka.

Tuesday, June 14, 2011

Keputusan Bola Sepak Persahabatan Antarabangsa - Olimpik Malaysia vs Olimpik Qatar

Olimpik Malaysia vs Olimpik Qatar
( 0 - 4 )


Perlawanan ini berlansung di Stadium Hamad Bin Jassim (Al-Sadd SC), Doha, Qatar. Perlawanan bermula pukul 12:15 waktu Malaysia.
Kesemua gol Qatar dijaringkan pada separuh masa pertama. Iaitu pada minit ke 3, 5, 34 dan minit ke 39.
Malaysian juga mendapat sepakan penalti. Tetapi sepakan penalti itu tidak menghasilkan sebarang gol.

Jose Mourinho to manage Manchester United in 2012

Soccer Extreme : According to the Daily Mail, Jose Mourinho will have to wait until 2012 until he can get his hands on his dream job of managing Manchester United.

The Special One is in high demand in the North West, with neighbours Manchester City reportedly offering a £10m-a-year deal in order to replace Roberto Mancini this summer.

A source told the paper: “Jose has learned that Ferguson has no intention of retiring in the foreseeable future.”

Mourinho, who currently has a strained relationship with with Real Madrid president Florentino Perez, is desperate for a return to the Premier League. However, it remains to be seen whether or not the former Chelsea gaffer will be welcomed back sooner rather than later.

Monday, June 13, 2011

Final Akademi Fantasia 9 - Hazama Dinobatkan Juara Terakhir Rancangan AF

Tahniah Hazama!!
Anda juara baru AF musim yang ke 9 dan juga merupakan juara terakhir dan penutup bagi rancangan hiburan realiti paling popular AF!!

Sememangnya kemunculan Hazama dipentas AF mendapat beberapa reaksi berbeza dari segelintir penonton. Ada yang menganggap Hazama sepatutnya tidak menyertai AF kerana beliau sememangnya sudah mempunyai nama dalam arena seni dan sering muncul bersama kumpulan Met Uncle Husain dipentas pentas besar.

Sunday, June 12, 2011

Selamat tinggal AC Mizal!

SEWAKTU awal dengan AC Konsortium, semangat artis-artis ini begitu berkobar-kobar.
 SEBELUM ini ada banyak pihak mendakwa, bisnes yang dijalankan oleh artis AC Mizal melalui AC Konsortium Sdn.Bhd. banyak mengambil kesempatan dan menindas orang ramai.

Menjual gelang magnet dengan harga ‘super’ lumayan, menjanjikan pulangan tidak masuk akal kepada pelabur dan macam-macam janji lagi, AC Konsortium dikatakan mengaut untung melalui cara yang tidak sepatutnya.

Saturday, June 11, 2011

Keputusan Final Piala FA 2011 - Kelantan vs Terengganu

KELANTAN vs TERENGGANU
( 1 - 2 )

Terengganu juara Piala FA 2011

Stadium Bukit Jalil bergema dengan sorakan dari kedua-dua penyokong pasukan yang berentap pada final Piala FA 2011. Terengganu bertemu Kelantan bagi menentukan pasukan pantai timur manakah yang lebih hebat. Diseparuh masa pertama perlawanan pasukan Terengganu dilihat lebih menguasi perlawanan. Walaubagaimanapun tiada sebarang jaringan dapat dihasilkan oleh kedua dua pasukan.

Berita Harian Online - DAP untung

NAJIB  bersalaman dengan  orang ramai di sekitar Pasaraya Giant, Taman Permata, semalam.
NAJIB bersalaman dengan orang ramai di sekitar Pasaraya Giant, Taman Permata, semalam.

Hala tuju PAS berjaya ditukar: PM

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak semalam, berkata keputusan pemilihan Muktamar PAS Ke-57 lalu, yang menang adalah DAP kerana berjaya menukar hala tuju parti itu daripada berjuang untuk menegakkan Islam kepada negara kebajikan.

Perdana Menteri berkata, PAS tidak konsisten dalam perjuangan yang sebelum ini untuk menubuhkan negara Islam, tetapi mendapat bantahan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam pakatan pembangkang.

The Star Online - No more free downloads as MCMC blocks 10 file sharing sites

PETALING JAYA: In a bid to combat piracy, the Government has declared war on filesharing websites with 10 such websites now blocked by the telecommunications industry watchdog.

The websites were among the most visited sites by Malaysians to illegally download movies.

On May 30, Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) had written a letter to all Internet Service Providers (ISPs) ordering the block.

The letter was signed by Digital Security Services division acting senior director Eneng Faridah Iskandar.

Maharaja Lawak Minggu ke 11 - Yuuhhuu!! Tiada Yang Tersingkir!!

Meletup! Gamat! Menghiburkan!
Gamat! Best! Rancak derrr!!.......
Minggu ke 11 Maharaja Lawak berlansung di Kuantan Pahang. Setiap Peserta diberikan dua tugasan. Tugasan pertama atau segmen pertama, setiap peserta diberikan tema bebas. Sememangnya semua peserta yang masih berentap membuktikan bahawa mereka layak untuk terus bersaing pada gelanggang minggu ini.

Gelanggang telah dibuka oleh persembahan Kumpulan Jambu. Seperti biasa, memang mereka jambulah. Muka cute hati legend. Kemudian diikuti oleh kumpulan R2. Kali ini persembahan R2 juga memang tidak menghampakan. Selepas Itu trio yang sememangnya gempak dan banyak idea. Siapa lagi kalau bukan Sepah yang muncul sebagai peserta ke tiga membuat persembahan.

Tuesday, June 7, 2011

Keputusan Terkini Perlawanan Persahabatan Skuad Olimpik Malaysia vs Skuad Olimpik Kemboja ( 7 Jun 2011 )

Hari ini jam 5.00 petang, berlansung di stadium olimpik, Phnom Penh, Kemboja perlawanan persahabatan bawah 23 tahun diantara pasukan olimpik Malaysia menentang pasukan olimpik kemboja. Skuad kemboja berada pada tangga ke 176 rank Fifa pada akhir bulan Mac.

Skuad Malaysia walaubagaimanapun telah ketinggalan 1 gol pada minit ke 9. Ternyata persembahan skuad Harimau dilihat agak tertekan berbanding skuad tuan rumah pada separuh masa pertama.

Sunday, June 5, 2011

Penting Sangatkah Cinta Under Age Ni Adik??...

Aduh adik, kenapa dengan adik ni?
Kenapa susah sangat adik nak paham?
Apa penting sangat ker semua itu buat adik?
Belum masanya lagi dik.....

Dik... Adik masih muda..
Masih panjang perjalanan hidup mu..
Usahlah difikirkan sangat tentang dia dik...
Keluarga pun sayang sangat dengan adik.. 

Saturday, June 4, 2011

'Nazarrudin hanya penganggur' - Mazlina dakwa bekas suami jadi ejen cicak tokek selepas berhenti pemandu kontena

SUNGAI BULOH: “Kami orang miskin, hendak dapatkan RM50 seminggu pun susah, mana mahu cari wang untuk membayar wang tebusan bagi membebaskan dia.


“Tiada kudrat saya untuk mengumpul sebanyak diminta. Apa yang saya terdaya adalah merayu belas kerajaan atau persatuan kebajikan tampil membantu. Malah, demi enam anak kami, saya harap dia dibebaskan bagi membolehkan kami menyambut puasa dan berhari raya tidak lama lagi,” kata Mazlina Mohamad, 38, bekas isteri Mohd Nazarrudin Saidin, 38 yang kini ditahan kumpulan penculik di Filipina.

Filipina lancar kempen cegah bawa keluar cicak tokek

KUALA LUMPUR: Kerajaan Filipina melancarkan kempen besar-besaran bagi menghentikan kegiatan membawa keluar cicak tokek atau gecko yang ditawarkan pada harga tinggi di pasaran gelap.

Berikutan itu, Manila semalam meletakkan polis di negara berkenaan dalam keadaan berjaga-jaga bagi mencegah penjualan, mengangkut atau memindahkan secara haram haiwan berkenaan oleh warga asing.


Akhbar dalam talian Inquirer.net semalam memetik Pegawai Alam Sekitar dan Sumber Asli (Cenro) bandar Bacolod, Joan Gerangaya sebagai berkata polis diarahkan supaya menahan sesiapa saja yang menangkap, menjual atau mengangkut tokek kerana mencabuli Akta Hidupan Liar Filipina.

Senarai nama penerima Darjah Kebesaran Persekutuan Tahun 2011

KUALA LUMPUR: Berikut senarai penerima Darjah Kebesaran Persekutuan Tahun 2011 sempena sambutan ulang tahun Hari Keputeraan Rasmi Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.

Seri Setia Mahkota Malaysia (S.S.M.) yang membawa gelaran "Tun":
Bekas Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Abdullah Ayub

Panglima Mangku Negara (P.M.N.) yang membawa gelaran "Tan Sri":
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dan bekas Ketua Menteri Sabah, Datuk Harris Mohd Salleh.

Peluru salut minyak babi bunuh Osama

PELURU Silver Bullet yang disalut dengan minyak babi.
PELURU Silver Bullet yang disalut dengan minyak babi.

OSAMA
Osama
WASHINGTON: Adakah Osama bin Laden ditembak dengan peluru yang direndam dalam minyak babi, sekali gus menafikan haknya untuk ditempatkan dalam syurga. Begitulah yang dipercayai oleh sebuah syarikat yang terbabit dalam menjual minyak senapang mengandungi lemak babi.

Maharaja Lawak Minggu Ke 10 - Tiada Penyingkiran

Malam ini gelanggang Maharaja Lawak diadakan di Stadium Pisa, Pulau Pinang. Peserta yang masih berentap adalah kumpulan Sepah, Jambu, Jozan, R2 dan peserta solo tunggal Nabil. Ramai yang mengatakan bahawa persembahan pada malam ini telah dikuasai oleh kumpulan Sepah. Manakala kumpulan Jambu juga tidak menghampakan pihak juri. Nabil juga dilihat memberikan persembahan yang agak kurang menghiburkan. Mungkin kerana tekanan bagi memastikan beliau kekal dan layak ke gelanggang akhir.

Friday, June 3, 2011

Keputusan Bola Sepak Persahabatan Antarabangsa - Malaysia vs Hong Kong ( 1 - 1 ), 03.06.2011

Hari ini telah berlansung perlawanan persahabatan bola sepak peringkat antarabangsa pasukan Malaysia menentang Hong Kong. Perlawanan ini telah berlansung di Hong Kong pada jam 8.00 malam. Pasukan Malaysia telah berjaya mencatatkan keputusan seri melalui perlawanan ini.

Hong Kong terlebih dahulu mendahului hasil dari jaringan Siu Ki Chan pada minit ke 60 dan pasukan Malaysia berjaya menyamakan kedudukan 6 minit kemudian hasil jaringan Amri Yahaya yang masuk menggantikan Safee Sali pada minit ke 60.

Berikut adalah senarai pemain yang bermain untuk pasukan Malaysia.

Thursday, June 2, 2011

Pasha (Ungu) feat Adelia – Penghujung Cintaku

Pasha vokalis kepada Kumpulan Ungu telah berkahwin dengan Adelia yang kini menjadi pasangan duetnya. Pasangan ini telah melansungkan perkahwinan mereka pada 27 Mac 2011. Pasha juga sudah pernah berkahwin dengan Okie Agustina dan kemudiannya bercerai.


Lagu : Penghujung Cinta
Penyanyi : Pasha dan Adelia

Tuesday, May 31, 2011

PROTON bakal masuk Poland

Konglomerat minat edar kereta nasional, Lotus ke Eropah

JENAMA Proton semakin mendapat perhatian di pasaran antarabangsa apabila sebuah konglomerat Poland, Marvipol SA berminat untuk mengedarkan kereta nasional itu di negara berkenaan.

Selain kenderaan PROTON, syarikat pengedaran kenderaan terbesar di Poland yang memiliki hak pengedaran rasmi jenama Land Rover, Jaguar, Aston Martin dan Caterham itu, turut berminat mengimport model keluaran Group Lotus plc.
Jika menjadi kenyataan, beberapa model terpilih PROTON dan Lotus bakal memasuki pasaran negara yang sedang berkembang pesat di kalangan negara Eropah itu, tahun depan.
Mengikut sumber, Proton dan Marvipol sedang dalam peringkat rundingan awal berhubung perkara itu.

Segelintir pengunjung tayang aksi ‘ringan-ringan’ sekitar kawasan sunyi

MERSING: Sikap segelintir pengunjung pantai Air Papan, di sini, yang menjadikan kawasan berkenaan sebagai tempat bermadu kasih amat dikesali dan tidak disenangi pengunjung lain serta penduduk tempatan.

Mereka memilih kawasan sunyi di sekitar pantai berkenaan sebagai sasaran untuk duduk berdua-duaan selain secara terbuka melakukan aksi ‘ringan-ringan’ tanpa menghiraukan pengunjung lain.
Gelagat mereka jelas tidak disenangi pengunjung yang kebanyakannya datang bersama anak kecil selain pelajar sekolah yang menjadikan kawasan pantai itu sebagai tempat menghilangkan tekanan belajar.
Difahamkan kelakuan sumbang secara terbuka pasangan muda-mudi terbabit sudah agak berkurangan berbanding sebelum ini selepas Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Air Papan mengambil inisiatif melakukan rondaan bagi membendung kegiatan yang boleh menjejaskan nama baik pantai berkenaan sebagai destinasi pelancongan terkenal.

Kepada semua umat Islam. Sudahkah anda membaca artikel ini?

Beneath Jerusalem, an underground city takes shape

In this May 17, 2011 photo, a view of Zedekiah's Cave is seen in Jerusalem's Old City. Underneath the stone buildings and crowded alleys of old Jerusa AP – In this May 17, 2011 photo, a view of Zedekiah's Cave is seen in Jerusalem's Old City. Underneath the … 
 


JERUSALEM – Underneath the crowded alleys and holy sites of old Jerusalem, hundreds of people are snaking at any given moment through tunnels, vaulted medieval chambers and Roman sewers in a rapidly expanding subterranean city invisible from the streets above.

Monday, May 30, 2011

Salama Juara Mentor Musim Yang Ke 5

Salama
Salama dan mentor Era Fazira
Berbekalkan suara yang sememangnya tak dinafikan sangat hebat, Salama dan mentornya Era Fazira, telah berjaya menggondol hadiah wang tunai RM 100,000.00 dan sebuah kereta setiap seorang setelah berjaya muncul juara  rancangan Mentor musim ke 5. Salama yang berjaya mendapat markah 85 peratus meninggalkan persaingnya Shiha ditangga kedua dengan 63 markah dan Iqa ditangga ke tiga dengan 56 peratus.

Sunday, May 29, 2011

Keputusan Final UEFA Champions League - Barcelona vs Manchester United Finals Result (29.05.2011)

Final

Wembley Stadium - London

Barcelona vs Man. United

( 3 - 1 )
Pedro Rodríguez 27'    Wayne Rooney 34'
Lionel Messi 54'
David Villa 69'

Walaupun TP tidak dapat menonton perlawanan final liga juara-juara antara Barcelona menentang M. United di stadium Wembley, England, tetapi kesempatan menonton perlawanan akhir di kedai mamak nasi kandar juga tidak kurang meriahnya. Memang riuhlah restoran yang TP pergi tu dengan jeritan dari kedua-dua penyokong. Kalau naktau TP menonton perlawanan tu dengan seorang lagi rakan blogger. Nak tau sapa?... haaa ce teka ce teka... tettt masa tamat.... Kalau nak tau dia ni seorang otai blogger tau, kalau sebut ja nama dia gerenti korang kenalnyer. Tapi TP tak nak bagi tau sapa dia.

Saturday, May 28, 2011

Maharaja Lawak Minggu Ke 9 - Kumpulan Balas Tersingkir

Persaingan minggu ke sembilan Maharaja Lawak makin sengit. Semua peserta yang tinggal seperti Kumpulan Jambu, Jozan, R2, Balas, Sepah dan Nabil, masing-masing adalah peserta terbaik yang masih bersaing. Namun harus diingat, hanya seorang sahaja yang bakal keluar dengan menyarung mahkota sebagai Maharaja.

Tuesday, May 24, 2011

Perhatian Semua Rakan Blogger - Kempen Rayuan Bebaskan Nazaruddin Saidin

Rasanya ramai yang dah tahu tentang kisah penculikan yang menimpa seorang rakyat Malaysia bernama Nazaruddin Saidin, 38. Beliau telah diculik oleh kumpulan militan Abu Sayyaf pada 8 Mei lalu dari Pulau Sulu di Selatan Filipina. oleh sepasukan 10 orang yang lengkap bersenjata.

Pihak bertanggungjawab menculik beliau telah meminta sejumlah wang tebusan bernilai 5.6 juta sebagai  syarat pembebasan beliau. Walaubagaimanapun jikalau mengikut dari latar belakang keluarga Nazaruddin, keluarga beliau sememangnya tidak mampu untuk membayar jumlah wang tebusan berikut. Isteri beliau Mazlina Mohamad, 38, hanyalah merupakan seorang penjual kueh sahaja. Disebabkan ketiadaan suaminya itu, maka tanggungjawab menguruskan anak juga kini terletak di bahunya.

Jadi disini TP ingin bertanya kepada semua rakan blogger. Tp ingin menganjurkan satu kempen bagi merayu pembebasan Nazaruddin. Sememangnya TP sangat tersentuh melihat anak-anak beliau. Kempen ini bukanlah ditujukan kepada pihak berkuasa sahaja, tetapi juga kepada pihak yang menculik Nazaruddin.

Sekiranya ada rakan blogger yang bersetuju, sila beritahu TP. TP sedang cari idea nak buat poster untuk di letakkan di blog yang setuju nak sertai kempen ni. Tetapi jikalau anda mempunyai pendapat sendiri yang mahu dikongsikan tantang kempen ini, silakan berbuat demikian diruangan komen ok.
Terima kasih semua.

Nazarudin’s children beg Abu Sayyaf to release him

SUNGAI BULOH: “Please free Papa.” This tearful plea was sent out by the children of trader Mohammad Nazarudin Saidin to his abductors in south Philippines.

Nazarudin, 38, has been held hostage in Jolo since May 7 by the Abu Sayyaf militant group which is demanding a ransom of eight million pesos (RM800,000).

The six children, aged between four and 15, have been praying for their father's release and safe return. They hope the group will not harm their father because they are from a poor family and cannot afford the ransom. The children live with their mother, Mazlina Mohamed, 38, in a semi-wooden two-room house in Kampung Merbau Sempak, Sungai Buloh.



Monday, May 23, 2011

Malaysia ranked world’s 10th largest consumer of alcohol

KUALA LUMPUR: Malaysia has been named by the World Health Organisation (WHO) as the world’s 10th largest consumer of alcohol despite its small population and size.

Statistics by the international body this year also showed that Malaysians spent over US$500mil (RM1.5bil) on alcohol with a per capita consumption of seven litres.

Beer consumption in Malaysia is 11 litres per capita.

Astrid si duyung jelita

NAMA aktres Astrid Berges-Frisbey tidaklah sepopular rakan senegaranya, Penelope Cruz. Namun, kejelitaan yang dimiliki gadis berusia 24 tahun ini mampu membuatkan ramai jejaka terliur melihatnya.

Astrid yang berasal dari Barcelona, Sepanyol mula mencuri tumpuan apabila muncul bersama Penelope membintangi filem sekuel terbaru, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides yang kini hangat ditayangkan.

Berbanding pembabitannya sebelum ini yang lebih dikenali di negara asal, sebaliknya kemunculan di pentas Hollywood kali ini membuka mata ramai pihak menyaksikan lakonannya.

Harian Metro online - Depan Mata: Rahmat atau perosak?

KUTIPAN Nur Kasih The Movie untuk hari pertama tayangan pada Khamis lalu berjumlah RM500,000. Itulah berita gembira disampaikan orang kuat bahagian promosi Primeworks Studio.
 

Seminggu sebelum itu, filem Kongsi yang ditayangkan di pawagam pada 12 Mei mencatat sejarah sebagai filem Melayu pertama mencatat kutipan tertinggi pada hari pertama tayangannya dengan lebih RM1 juta. Filem aksi komedi dijayakan bintang popular Shaheizy Sam itu berjaya mencatat RM7 juta selepas tujuh hari tayangan.

Apabila Nur Kasih yang diangkat dari siri popular yang mencatat fenomena masuk pang�gung Khamis lalu, bermakna Kongsi perlu memberi laluan kepada Nur Kasih untuk ditayangkan di dewan paling besar manakala Kongsi ditayangkan di dewan lebih kecil.

20,000 penjawat awam miskin

PUTRAJAYA: Hampir 50 peratus atau kira-kira 20,000 daripada lebih 40,000 penjawat awam terutama mereka yang bekerja sebagai kakitangan sokongan di jabatan kerajaan di sini menghadapi masalah kemiskinan bandar kerana mempunyai pendapatan kurang dari RM1,500 sebulan.

Pendedahan itu dibuat Ahli Parlimen Putrajaya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
Tengku Adnan berkata, keadaan ini menyebabkan ramai di kalangan kakitangan sokongan kerajaan terbabit terpaksa melakukan pelbagai kerja sambilan termasuk memandu teksi, menjadi pengawal keselamatan dan berniaga kecil-kecilan bagi menampung kos sara hidup keluarga masing-masing.

Saturday, May 21, 2011

Perkembangan Penculikan Nazaruddin Saidin - Abu Sayyaf tuntut RM558,000 bebas ahli niaga Malaysia

21 Mei — Anggota militan selatan Filipina yang menculik seorang ahli perniagaan Malaysia, Mohammad Nazaruddin Saidin, dilapor menuntut wang tebusan lapan juta peso (RM558,000).

Nazarudin, 38, bapa kepada enam anak diculik sekumpulan 10 lelaki bersenjata ketika berada di selatan Filipina, 8 Mei lalu bagi menguruskan perniagaan berkaitan cicak tokek di negara tersebut. Tambah beliau, nasib rakyat Malaysia yang berasal dari Sungai Buloh, Selangor itu juga masih belum diketahui.

Laporan media sebelum ini menyebut kumpulan penculik meminta wang tebusan pendahuluan lima juta Peso (RM348,317). Ketua polis wilayah, Felicisimo Khu dipetik AFP berkata, kumpulan Abu Sayyaf meminta wang tebusan daripada seorang pegawai konsul Malaysia di Filipina.

Abu Sayyaf makes demand after contacting Malaysian consular officials

KOTA KINABALU: The Abu Sayyaf group is demanding about RM800,000 in ransom for the release of Malaysian businessman Mohammad Nazaruddin Saidin who is being held at their mountainous hideout in Jolo island in southern Philippines.
Philippines secretary for the Department of Interior and Local Government Jesse M. Robredo said yesterday the group had apparently contacted Malaysian consular officials recently and demanded for 8mil pesos (about RM800,000) for the release of Nazaruddin, 38, a father of six.

Star Online - Cristiano Ronaldo to leave Madrid?

A couple of tabloids have reported that Ronaldo will leave Real Madrid for 150 million pounds after a falling out with manager Jose Mourinho.
The Portuguese ace is said to have had a disagreement with Mourinho over tactics, and there were hints of discontent when Ronaldo said he “didn’t like the (defensive) tactics” his manager used against Barcelona during the Champions League semi-final.
Ronaldo currently has an impossible 900 million pound buy-out clause in his contract, but the same reports are saying that 150 million will do it for Madrid.

Berita Harian Online - Syahrini Ratu berani mati

pix_gal0


Dihukum internet: Lapan gambar aib Syahrini mula tersebar di laman maya

SATU persatu musibah melanda diri. Belumpun reda isu permusuhannya bersama pasangan duetnya, Anang Hermansyah, kini gambar-gambar panas penyanyi seksi Indonesia, Syahrini dan adiknya, Aisyahrani bertebaran menerusi internet.

Sekurang-kurangnya lapan gambar memalukan tersebar di internet. Antaranya, gambar Syahrini berkemban depan bilik mandi dan aksi menggoda dengan memakai baju tidur nipis berwarna biru di atas ranjang hingga menampakkan sebahagian besar peha dan punggungnya yang menggiurkan itu.
Lebih menggemparkan foto Syahrini bersama Daniel Mananta yang ketika itu meramas payu daranya, selain gambar berpelukan mesra dengan Glenn Fredly dan seorang jejaka Indonesia yang tidak dapat dipastikan siapa gerangannya. Pendek kata, penyanyi ini memang sering mengundang kontroversi menerusi aksinya yang bergambar ‘berani mati’.
Gambar panas lain membabitkan adiknya, Aisyahrani yang juga pengurusnya bercium mulut dengan seorang jejaka di atas katil beralaskan cadar putih, selain pose seksinya yang menampakkan sebahagian besar payu dara.

HarakahDaily.net - Saya nak solat di stadium, kapten jadi imam

KOTA BHARU, 20 Mei: “Insya Allah, apabila stadium itu siap nanti, kalau umur saya panjang,  saya mahu menunaikan solat di stadium itu dengan ‘kapten’ bola menjadi imam sembahyang,” kata Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika menyampaikan kuliah mingguan di Medan Ilmu di sini pagi tadi.

Beliau mengulangi persetujuan kerajaan negeri untuk membina kompleks sukan yang menempatkan stadium utama dengan muatan 40,000 penonton. Pembinaan itu, menurutnya akan dilaksanakan di atas tanah milik kerajaan negeri kira-kira 40.5 hektar bernilai RM159 juta di Bukit Merbau, Pasir Puteh dan tender pembinaan kompleks sukan itu dibuka kepada mana-mana pemaju yang berminat.

Maharaja Minggu Ke 8 - Man Juara RL 5 Tersingkir


Panas terus panas. Diawal rancangan Maharaja Lawak kali ini AC telah mengumunkan bahawa Kumpulan R2 telah berjaya diundi masuk dengan undian lebih 51000.

Friday, May 20, 2011

Blogger Telur DiBasuh Telah Meninggal Dunia

Rasanya TP dah agak lambat mewar-warkan berita ini. Sebenarnya TP seakan-akan hilang idea lansung ketika menulis entri ini. Mungkin kerana terkejut dan sedih apabila mengetahui seorang rakan blogger kita telah meninggal dunia. Blogger tersebut adalah saudara Hakim Kamal admin blog http://telordibasuh.blogspot.com.

TP baru mengetahui tentag perkara ini melalui entri yang dibuat oleh saudara Belalang, Suara Bawah Tanah. Lalu bagi mencari kebenarannya TP telah keblog Telurdibasuh dan telah terbaca komen memaklumkan arwah telah meninggal kerana mengidap penyakit asma.

TP sememangnya selalu keblog arwah dan TP juga mengetahui bahawa arwah juga sememangnya terkenal dalam dunia Blog ini. Pasti ramai yang merasai kehilangan beliau.

Buat keluarga arwah, TP ucapkan takziah. Sememangnya Allah lebih menyayangi beliau. Buat semua rakan taulan dan pengunjung blog beliau, sedekahkanlah af-fatihah buat arwah. Mohonkanlah semoga segala kesilapan beliau dimaafkan oleh yang maha kuasa dan rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.
Amin.......

Thursday, May 19, 2011

Nur Kasih The Movie OST - Tiz Zaqyah Ft Yasin



Lagu: Nur Kasih ( OST Nur Kasih )
Penyanyi: Tiz Zaqyah Ft Yasin

Tuesday, May 17, 2011

Dadali - Di Saat Aku Mencintaimu



Lirik Lagu: Di Saat Aku Mencintaimu
Penyanyi: Dadali

Monday, May 16, 2011

Jiwa Kelajuan


The Legend Of Speed
Obses dengan kelajuan. Sememangnya TP sangat tertarik dengan kelajuan. Entahlah, ianya memang sesuatu yang bahaya. Tetapi kata orang yang bahaya itu baru thrill. Tapi sejak dah berumah tangga dan beranak pinak ni TP dah tak berani nak bawak kereta atau motosikal laju-laju.

Saturday, May 14, 2011

Sambung Kembali Berblog

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.

Baru-baru ni TP ada bagitau yang TP nak berehat sekejap dalam 2, 3 hari dari berblog ni. Kalau nak baca entri tu boleh klik kat sini. Kalau nak diikutkan, kelmarin lagi TP nak update blog ni, tetapi tak tau pulak TP yang Blogspot down. Frust jugaklah sebab nak log in pun tak boleh. TP hanya boleh log in dan publish entri tentang Maharaja Lawak sekitar jam 3.30 pagi tadi.

Maharaja Lawak Minggu Ke 7 - Amir Tersingkir Jua



Minggu persembahan Silent Comedy atau Jenaka Bisu sememangnya mencabar buat semua peserta Maharaja Lawak yang masih tinggal. Namun begitu terdapat peserta yang telah berjaya membuat persembahan dengan begitu baik sehingga mendapat pujian dari pihak juri.

Wednesday, May 11, 2011

Berehat Lagi Dari Berblog

Baru jer TP nak aktif semula dari berblog ni, tapi esok dan lusa TP terpaksa berehat sekejap dari berblog. Ini kerana TP akan ke Putra Jaya kerana ada sedikit urusan.

Kalau korang semua nak tau, TP telah dipilih untuk menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang bagi tahun 2010. Jadi majlis menyampaikan anugerah tu akan berlansung di Putra Jaya pada 12hb ni. Alhamdulillah syukur kepada tuhan diatas anugerah tersebut. Insyaallah nanti bila TP dah balik dari sana, akan TP update semula blog ni dan kongsikan sedikit pengalaman di majlis penyampaian anugerah tu yer.

Tuesday, May 10, 2011

Mentor 5 - Rahim Maarof Cabar Ramli MS

Hari Ahad haritu TP ada menonton rancangan Mentor separuh akhir kumpulan B, yang mana menyaksikan protoge Rahim Maarof, Aiman telah tersingkir dari persaingan. Mungkin ramai tidak tahu apa yang berlaku selepas rancangan live tersebut ditayangkan di kaca TV. Kalau korang semua nak tahu, Rahim Maarof telah mencabar pengkritik tetap rancangan Mentor iaitu Datok Ramli MS untuk menyertai Mentor musim depan sebagai seorang dari tenaga pengajar. Ini bermakna Ramli akan menjadi mentor kepada seorang protoge. Tetapi adakah Datok Ramli MS akan menerima cabaran Rahim tersebut??.. Itu TP tak boleh nak jawab.

Monday, May 9, 2011

Santau

Gambar hiasan
Santau atau juga dikenali sebagai tuju-tuju, merujuk kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.[1][2]
Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman. Makanan seseorang itu ditaruh miang buluhkaca,serbuk Ipohbisa besi, dan lain-lain.[3] Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut. Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darahpitampengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.[4]

Tuan Penasihat Nak BerTerima Kasih Kat Belalang (Suara Bawah Tanah)

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia semua.

Harap semuanya sihat dan sejahtera hendaknya. Jenuh betul TP nak bukak internet hari ni, line da tapi tak boleh nak masuk. Oklah berbalik kepada tujuan entri ni dibuat. Rasanya rata-rata pangunjung blog Saya Salah Ka? ni dah tau yang TP tak sihat haritu. Sebenarnya sampai sekarang pun TP masih lagi belum pulih 100%, asyik batuk dan letih jer memanjang. kadang-kadang tu tiba-tiba jer sakit kepala yang amat sangat dan adakalanya tiba-tiba demam. Itu yang membuatkan TP menyepi sedikit dari dunia blog ni.

Friday, May 6, 2011

Maharaja Lawak Minggu Ke 6 - Tiada Penyingkiran

Persaingan Maharaja Lawak minggu ini dikejutkan apabila dihujung rancangan, pihak juri telah mengumumkan bahawa tiada penyingkiran dilakukan minggu ini. Ini bermakna pada minggu hadapan para peserta yang tinggal masih boleh menaruskan cabaran dan ini merupakan kaputusan yang sangat mengembirakan mereka.
Peserta yang masih tinggal adalah kumpulan Jambu, Jozan, Sepah, Balas, Man dan Amir.

Wednesday, May 4, 2011

Keputusan UEFA Champions League - Barcelona vs Real Madrid 2nd Leg Semi Finals Result (04.05.2011)

2nd Leg 
Real Madrid vs Barcelona (H)
( 1 - 1 )
* Barcelona menang dengan agg 3 - 1
* Messi Messi Messi... dashat gila mamat ni

Akhirnya Barcelona berjaya memastikan mereka akan beraksi di final Liga Juara-juara buat tahun ini. Beraksi dihadapan peminat sendiri, pasukan barca beraksi cemerlang. Permainan yang sungguh cantik membuatkan Madrid menghadapi kesukaran bagi merapatkan jurang kelebihan 2 gol yang diperolehi Barca.

Tuesday, May 3, 2011

Komen Dan Respon Tok Guru Nik Abdul Aziz Tentang Kematian Osama Bin Laden

Banyak komen dan pendapat yang diberikan oleh pemimpin di seluruh dunia tentang kematian Osama. Ada yang melahirkan rasa syukur, gembira dan ada juga yang berterima kasih pada Obama dan Amarika Syarikat kerana telah berjaya menghapuskan pejuang yang dilabelkan sebagai pengganas ini. Tetapi dalam banyak-banyak ulasan dan pendapat yang diberikan, pandangan Tok Guru Nik Abdul Aziz, Menteri Besar Kelantan ini menarik perhatian TP dan TP bersetuju dengan beliau.

Kalau nak baca komen dan respon Tok Guru, sila baca dibawah ini.

___________________________________________________________

Monday, May 2, 2011

Berita Harian Online - Osama Bin Laden dilaporkan mati

WASHINGTON: Osama bin Laden dilaporkan mati dan mayatnya sudah dijumpai oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat, kata pegawai negara itu, awal pagi tadi.

CNN memetik sumber berkata, Osama dibunuh dalam satu operasi ketika anggota risikan Amerika Syarikat menyerbu sebuah rumah agam di luar Islamabad.
Tentera Amerikat Syarikat memburu Osama bertahun-tahun, yang kemudiannya digandakan berikutan serangan pesawat terhadap Pusat Perdagangan Sedunia di New ork dan Pentagon yang dilaporkan menyebabkan 3,000 terkorban orang pada 2001.

Fast And Furious 5 - Fast 5 ( Yahooo!! Tuan Penasihat dah TONTON!! )


Salam buat semua Kipas Susah Mati Fast & Furious (F&F).

Buat peminat tegar F&F, pastinya korang sedang tertunggu-tunggu tarikh tayangan F&F terbaru iaitu siri ke 5 yang diberi jodol Fast 5 pada 5 May ini kan. Alangkah bertuahnya Tuan Penasihat (TP) apabila telah berjaya menonton filim ini menerusi pratonton yang di tayangkan petang tadi di Big Cenima, Giant Kulim. Sebenarnya TP bekerja pada hari ini, walaupun harini adalah cuti umum Hari Pekerja (Apa boleh buat dah tugas). Sebaik sahaja TP tau di Giant Kulim ada menayangkan filem tersebut harini, terus TP bergegas kesana walaupun perjalanannya hampir sejam dan terpaksa meredah hujan lebat. Tetapi adakah semua tu berbaloi? Nak tau baca pendapat TP dibawah  ok.

Saturday, April 30, 2011

M. Nasir - Tanya Sama Itu Hud-Hud, Juara Lagu 1994

Penyanyi: M. Nasir
Lagu: Tanya Sama Itu Hud-hud

Harakah Online - Cukup-cukuplah Anwar

‘‘CUKUP-CUKUPLAH Anwar dengan sikap pura-pura kamu. Cukup-cukuplah memfitnah orang lain demi menutup kesalahan kamu.” Kata-kata ini dilafazkan oleh Ezam Mohd. Noor yang suatu ketika dulu bukan sahaja menjadi sahabat Anwar, malahan sanggup masuk lokap dan penjara semata-mata demi mempertahankan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu. 

Sememangnya Ezam adalah antara insan yang paling layak untuk menasihatkan Anwar untuk menghentikan sandiwaranya yang menjadikan arena politik negara sebagai medan bagi mempertahankan dirinya daripada segala tuduhan berkaitan dengan masalah moral yang dihadapinya. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...