Pages

Saturday, April 30, 2011

Majlis Sumpah Laknat Shazril Eskay Kecoh

KUALA LUMPUR: Datuk Shazryl Eskay Abdullah semalam mengotakan janjinya apabila melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Ibni Al-As, Bandar Baru Sentul di sini, di hadapan sebahagian penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sebelum itu mencetuskan kekecohan bagi menggagalkan majlis berkenaan.
Ditemani dua lagi trio Datuk T iaitu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim, Shazryl Eskay melafazkan sumpah itu jam 4.15 petang, bagi membuktikan dakwaannya yang pelaku dalam video seks didedahkannya sebelum ini adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Malah, mereka bertiga yang tiba melalui pintu belakang masjid dengan tiga kenderaan termasuk sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) jam 4.05 petang, turut mengenakan jaket kalis peluru bagi tujuan keselamatan selain dikawal ketat beberapa pengawal peribadi dan anggota polis.

Sebaik tiba, trio terbabit menunaikan solat sunat di bahagian depan dewan masjid berhampiran mimbar dengan kawalan ketat sambil disaksikan puluhan wakil media serta penyokong pembangkang yang menunggu kehadiran mereka sejak selesai solat Jumaat.

Selesai menunaikan solat sunat, ketiga-tiga mereka berpaling dan duduk berdepan dengan wakil media dan belum sempat melafazkan sumpah, seorang pendakwah bebas dikenali sebagai Syamsul Firdaus, duduk di hadapan mereka sebelum menasihati bahawa sumpah laknat bagi menuduh zina tiada dalam hukum syarak kecuali membabitkan suami isteri.

Kira-kira lima minit selepas itu, Shazryl Eskay yang memakai kemeja merah hati, memegang al-Quran dan mengucap dua kalimah syahadah sebanyak tiga kali sebelum melafazkan sumpah disaksikan Timbalan Imam masjid berkenaan, Ezhan Shahril. 
Lafaz sumpah Shazryl Eskay adalah seperti berikut: 

_________________________________________________

Hmmm....
Apa pendapat korang bagi kes ni?
Berita ini dipetik dari Berita Harian online. Klik sini untuk membaca berita penuh.


.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...