Pages

Wednesday, March 9, 2011

Aku Hanya Mahu Makan

*********

 Argh!!.......... Panasnya....
Letih....... Peritnya........
Jauhkah lagi destinasiku ini?.....
Mampukah aku terus mara, atau hanya disini cerita hidup ku???..

Lapar....... Dahaganya......
Lesu...... Aduh.......
Tak mampu ku bendung lagi sakitnya perut ku ini....
Sesungguhnya aku telah lali dengan kebuluran ini..
Rindunya aku pada rasa kenyang....
Sabarlah perut, aku sedang berusaha membuat kau selesa...

Ibu!!......... Tolong aku.....
Ayah!!....... Dimana kau??.......
Kenapa ayah dan ibu tidak mencari aku??.....
Masih tidak sedarkah akan kehilangan diriku ini disisi mu??....
Maafkan aku kerana terpaksa pergi dari sisi kalian...
Aku hanya ingin membawa pulang makanan buat kalian....
Aku hanya ingin membantu!!!......

Huuuuuuuuuu......... Takutnya aku........
Huuuuuuuuuuuuu....... Tolong aku takut!!!......
Ibu, ayah tolong halaukan binatang itu!!!....
Tubuh kecil ku ini bukan lawannya. Halaukan dia dari sini...
Huuuuuuu......... Aku harus kuat. Aku harus tetap bangun...

Oh tuhan, berikanlah aku kekuatan....
Janganlah aku ditewaskan oleh lesu ini....
Aku tahu dihadapan itu nanti ada nikmat mu..
Sekiranya ia milik ku, kau izinkanlah.....
Sekiranya bukan milikku, kuberserah segala pada mu.
Hanya kau yang mengetahui, rahsia setiap penderitaan.
Amin............

Hasil nukilan : Tuan Penasihat
Foto oleh : Kevin Carter

28 comments:

nub said... BALAS

ceq suka! terbaekk TP

Tuan Penasihat said... BALAS

@nub
Tq nub. luv u lah. hehehehe..

piYa said... BALAS

bgos..ade bakat ni..hehe..anyway da mkn lom??hehe

sop said... BALAS

kecian.. nak makan jer.. huhuh

d_tieah said... BALAS

Hahahahaha.. Best.. Blog ni pun nampak menarik.. Ngee :)

*Follow sat



Entry Terbaru : Rahsia Tentang Tidur Yang Perlu Anda Tahu

aLieF si Muncung ManiS said... BALAS

kesian,,mana ibu n bapa dia pergi tu?? takape,yang penting si anak arus kuat.. yay!! barcelona menang...*haha..tiba2..

Mia Liana said... BALAS

kesiannya.... tak sampai hati nak tengok....

ghost writer said... BALAS

tragis dunia yang sadis...

ketika manusia dalam kebuluran,ada binatang yang turut sama perlukan makanan..

Rainbow said... BALAS

dulu masa 1st time tgk gmba ni, mm sebak sgt..
rasa y org2 kat msia ni dh besar rhmat dh Allah bg keamanan, kemewahan..

makanan lebih dari cukup.

sampai ada org tya : "hari ni nak makan apa ek" punyer laa byk pilihan smp xtaw nk mkn yg mn 1...

KHRLHSYM said... BALAS

terbaik!

Tuan Penasihat said... BALAS

@piYa
Tq. ada bakat ker TP ni.
hanya karya biasa jer.
sebenarnya semua blogger berbakat dalam penulisan ni.

Tuan Penasihat said... BALAS

@sop
makan jer Sop. bagi kita mungkin makan tu perkara yg biasa. boleh dapat bila mau atau perlu.
tapi bagi org lain??
bersyukurlah kita pada semua nikmatnya.

Tuan Penasihat said... BALAS

@d_tieah
terima kasih. TP sangat menghargai dan mengalu alukan kehadiran d tieah di sini.
tq banyak banyak.

Tuan Penasihat said... BALAS

@aLieF si Muncung ManiS
TP pun x tau apa nasib ibu bapa dan anak ini. kesian tengok.
Barca best!!!

Tuan Penasihat said... BALAS

@Mia Liana
itu baru gambar. bagaimana pula kalau kejadian ini di hadapan mia.

Tq mia.

Tuan Penasihat said... BALAS

@ghost writer
itulah lumrah hukum dunia dan kehidupan.
buru memburu, kejar mengejar, kuat dan lemah. semua dilakukan untuk keterusan hidup.

Tuan Penasihat said... BALAS

@Rainbow
betul tu rain.
tapi kalau makan x habis, ajak la TP makan. gerenti habis. tapi rain belanja la. hehehehehe.....

Tuan Penasihat said... BALAS

@KHRLHSYM
Terimakasih bro. komen yg terbaik juga.
hehehehehehe... :)

Rainbow said... BALAS

TP- kalu mkn byk, xmo ah pitam3 dh taw... rain blnja boleh je, tapi duit TP hohoho

abang said... BALAS

serius tacink... arrghh...tacink...

i am S!L4H.. said... BALAS

eh mcm pnah dgr je cite psl ni.
sgt2 sedih.

Tuan Penasihat said... BALAS

@Rainbow
hohohohoho kopak kopak.
belanja karipap mau tak?

Tuan Penasihat said... BALAS

@abang
sabo sabo bang, jangan nangis.
nanti TP pun nangis jugak.
waaaaaaaa......

Tuan Penasihat said... BALAS

@i am S!L4H..
aik betul ker?
kalau gambo tu memang dah lama, tapi ayat entri tu TP karang sendiri.
takkan ader orang copy kot??...

Rainbow said... BALAS

tp-karipap? namao2.. nak nasi minyak TP haaha

....~MissMarshmalloW..~ said... BALAS

saye suka mkn jugak...sebab tu saye gemuk!! ngeee

Tuan Penasihat said... BALAS

@Rainbow
kalau nak nasi minyak, kena tunggu TP kawin satu lagi ler. hehehehehe.

Tuan Penasihat said... BALAS

@....~MissMarshmalloW..~
uiks..
jangan la sebut gemok. sebut comel dah ler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...