Pages

Monday, May 16, 2011

Jiwa Kelajuan


The Legend Of Speed
Obses dengan kelajuan. Sememangnya TP sangat tertarik dengan kelajuan. Entahlah, ianya memang sesuatu yang bahaya. Tetapi kata orang yang bahaya itu baru thrill. Tapi sejak dah berumah tangga dan beranak pinak ni TP dah tak berani nak bawak kereta atau motosikal laju-laju.


Tetapi minat TP pada dunia permotoran ni memang tak pernah padam. Kalau terdengar saja bunyi kereta atau motosikal yang agak ganas, pasti TP akan menoleh mencari dari mana datangnya bunyi tersebut. Begitu juga hampir setiap bulan, ada saja majalah mengenai motosikal atau kereta yang akan TP beli. Sebut saja majalah apa, Roda-Roda, Motosikal, Kapcai, Kereta, Putera Racing, Extremekars, HyperTune, Protune dan macam-macam lagilah. Adakalanya TP sendiri taktau dah nak simpan mana majalah banyak-banyak tu. Kadang tu rasa rugi ja. Tapi itulah, pantang nampak, mesti terbeli punya.


Begitu juga dengan filem yang ada aksi lumba motosikal atau kereta ni. Pasti TP akan kumpulkan. Walaupun KL Menjerit sekalipun pasti akan ada dalam simpanan TP, inikan pula kalau siri animasi jepun Initial D dan siri filem Fast & Furious gerenti ada punyalah. Jangan kata filem jer TP minat, lagu yang ada kena mengena dengan race pun TP minat jugak.

Minat pada dunia permotoran juga membuatkan TP selalu singgah ke beberapa Blog yang memberikan info-info terkini. Antaranya blog Gila Modified milik saudara Khairul.

Toyota AE86


Toyota Celica GT

Nissan Datsun 280sx


Tahlah, baru-baru ni timbul pula keinginan nak beli kereta old school macam Toyota Celica GT tahun 1970an, Toyota AE86 atau Nissan Datsun 280sx. Tapi itulah modal tak cukup. Kalau TP beli jugak, mau wife TP suruh jual balik bila TP bawak balik rumah.

Entri ni bukan apa-apapun, cuma nak kongsi minat TP dalam dunia permotoran jer. Tapi insyaallah nanti-nanti TP akan kongsi pulak pengalaman TP masa zaman rempit dulu, insyaallah. Tapi sebelum tu ingat pesan TP, pandu cermat jiwa selamat. Ingatlah orang tersayang, anda mampu mengubahnya.



1 comments:

qasehraihan said... BALAS

uittt TP pernah tlibat dlm rempit kerr??hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...